Akumulatory typu LiFePO4 (litowo-żelazowo-fosforanowe) z wbudowanym układem BMS charakteryzują się przede wszystkim bardzo niską wagą oraz dużą ilością cykli pracy (ok. 2000 cykli przy DoD 100% i zachowaniu średnio 80% swojej pojemności nominalnej). Dzięki dużej cykliczności oraz bardzo niskiemu samo rozładowaniu,akumulator LiFePO4 świetnie sprawdza się, zarówno w układach zasilania awaryjnego, jak w pracy w instalacjach OFF-GRID. Niska waga pozwala zastosować urządzenie w instalacjach w pojazdach (kampery, foodtrucki) oraz łodziach. Wbudowany układ BMS zapewnia przechowywanie baterii bez utraty pojemności nominalnej przez długi czas oraz kontroluje procesy ładowania i rozładowywania akumulatora. Bezprzewodowa komunikacja z akumulatorem.
Jakie urządzenia zasila akumulator LiFePO4?
- Systemy zasilania awaryjnego
- Instalacje OFF-GRID
- Instalacje w pojazdach (kampery, foodtrucki)
- Instalacje elektryczne w łodziach do zasilania urządzeń elektronicznych, oświetlenia, AGD
(TYLKO przy zastosowaniu hermetycznej obudowy do akumulatora)
UWAGA:
W przypadku używania akumulatora LIFEPO4 do zasilania urządzenia z silnikiem elektrycznym, włącznie z silnikami napędzającymi
śrubę napędową, należy obowiązkowo zastosować bezpiecznik DC na obwodzie (+) akumulatora, o wartości nie większej jak podany
na obudowie maksymalny prąd obciążenia.
Obciążenie akumulatora prądem rozruchowym, który może być od 5 do 10 razy wyższy od prądu pracy nominalnej silników elektrycznych, zaburtowych, zabudowanych, kompresorów, lodówek, klimatyzatorów oraz innych urządzeń silnikowych, może powodować trwałe uszkodzenie akumulatora LIFEPO4 z BMS które nie podlega gwarancji.
Do napędzania silników napędowych w łodziach zaleca się stosowanie akumulatorów AGM ze względu na znacznie większy prąd
rozruchowy.
Dane techniczne
- Napięcie nominalne: 12V
- Pojemność nominalna: 150AH
- Wysokość: 220±2mm
- Szerokość: 172±2mm
- Długość: 330±2mm
- Waga:18kg +- 4%
- Maksymalny prąd rozładowania: 150A
- Żywotność: 2000 cykli (100% DOD)